Un plan strategic reuşit

Dragii mei cititori, dacă vă spun că am fost desemnată să stabilesc Ziua Partenerului Superblog, vă vine să credeţi? Nu vă vă vine, nu-i aşa? Ei bine, nici mie nu mi-a venit să cred când Claudia mi-a dat această veste. Dar uite că este adevărat. A trebuit să stabilesc Ziua Partenerului Superblog. Dificilă misiune, fiindcă nu ştiam exact ce anume trebuie să fac. Dar cum nu sunt genul de om care se dă bătut uşor, am tras aer în piept şi am început să mă concentrez în speranţa că o să-mi vină vreo idee.  Şi mi-a venit,  şi tare bucuroasă am mai fost.

Ce idee mi-a venit? Mi-am dat seama că cel mai bine ar fi ca Ziua Partenerului SuperBlog să se sărbătorească pe 15 septembrie. De ce? Pentru  că pe 15 septembrie 2008 s-a  lansat Superblog. Ziua de lansare a Superblogului cred că este cea mai bună dată pentru Ziua Partenerului. Până aici aş putea spune că a fost floare la ureche. I-am transmis Claudiei că am stabilit data,  şi ea mi-a răspuns elegant în stilul ei caracteristic:

-Multumesc,  Irina. Nu este o idee rea, dar stabilirea datei nu este suficientă.

– Poftim?! am răspuns eu nedumerită.

-Credeam că ai înţeles că persoana aleasă pentru stabilirea datei se va ocupa şi de mediatizarea acesteia în mediul online. Poţi cere ajutorul oricărui partener media sau blog(ger) partener.

– Aha, am înţeles, i-am răspuns politicos Claudiei.

După ce i-am răspuns Claudiei că am înţeles, am realizat că eu de fapt nu ştiam exact ce să fac. Nu aveam nicio o idee. Să scriu doar un articol pe blog prin intermediul căruia să anunţ că,  începând de anul acesta pe 15 septembrie se va organiza Ziua Partenerului Superblog, mi se părea insuficient. Mi-am dat seama că aveam nevoie de o strategie foarte bine pusă la punct pentru ca mediatizarea să iasă ca la carte.

1. Primul pas pe care l-am făcut a fost să scriu un articol detaliat despre Superblog şi despre partenerii săi în care am anunţat că începând de anul acesta se va organiza Ziua Partenerului, o zi în care superblogerii vor scrie, atât despre partenerii media, cât şi despre bloggerii parteneri. Întreaga blogosferă va avea oportunitatea în această zi,  să îi cunoască mai bine pe cei care sunt sufletul acestei competiţii.

2. După ce am scris articolul, l-am distribuit pe reţele de socializare pentru a da oportunitatea blogerrilor să afle de acest eveniment.

3. Până la pasul doi totul s-a desfăşurat rapid şi foarte uşor. De la pasul 3 a început greul. De ce? Fiindcă a trebuit  să iau legătura cu unii dintre partenerii media. Mărturisesc cănd comunic cu oamenii prin intermediul blogului. Nu sunt genul de persoană căreia îi place să apară la televizor, la radio sau să dea toată ziua interviuri. Dar aveam o misiune de îndeplinit, aşa că a trebuit să fac şi acest lucru.

4. Prima dată l-am contactat pe Viorel Mihai Dragomir de la Orizonturi literare şi l-am rugat să îmi ia un interviu. E ciudat să rogi pe cineva să îţi un interviu, dar a fost pentru o cauză nobilă. 🙂

5. După ce am dat un interviu tare frumos în Revista Orizonturi Literare (mă scuzaţi că mă laud singură, dar interviul e chiar reuşit), am apelat la cei de la Radio Linx. Am avut mari emoţii,  dar am trecut peste ele şi am vorbit tare frumos despre Ziua Partenerului. Şi uite aşa o ţară-ntreagă mi-a ascultat glasul meu dulce.

6. Am anunţat pe reţelele de socializare, am dat interviu în Revista Orizonturi Literare, am vorbit la radio, dar parcă nu e suficient, mi-am zis eu. Aşa că mi-am făcut curaj şi am apelat şi la cei de la TVR2. I-am rugat tare frumos să mă invite şi pe mine la Telejurnalul de la  ora 18 pentru  a putea vorbi despre Superblog. Şi au acceptat. Nu îmi venea să cred că am să apar la televizor, şi că o să mă vadă o ţară-ntreagă. Dar dacă e musai, musai să fie. M-am îmbrăcat frumos şi m-am dus la Tvr.

Am avut  şi aici emoţii, mari emoţii când am văzut toate acele camere pe mine, dar am încercat să mi le stăpânesc. Trebuia să îmi duc misiunea la bun sfârşit. Şi mi-am dus-o cu zâmbetul pe buze, vorbind cu patos despre competiţia care m-a ajutat să mă redescopăr şi despre partenerii săi  care,  vor avea o zi a lor, o zi în care ei ne vor vorbi despre ceea ce înseamnă pentru dânşii statutul de partener al Superblogului.

Grea misiune am avut. Dar cred că mi-am îndeplinit-o cu succes. După ce am apărut şi la televizor,  am primit multe mesaje, atât de la bloggeri, cât şi de la oameni care m-au văzut la televizor şi care  erau curioşi să afle şi mai multe detalii despre Superblog şi despre partenerii săi. M-au bucurat acele mesaje, deoarece mi-au confirmat faptul că am reuşit să mediatizez bine Ziua Partenerului Superblog.  Un singur mesaj mai aştept, iar  atunci când îl voi primi,  voi fi pe deplin mulţumită de munca depusă. Aştept mesajul Claudiei. Încă nu l-am primit, încă nu mi-a spus dacă strategia de mediatizare a fost una reuşită. Voi ce spuneţi, îl voi primi?

Articol scris pentru Spring Superblog 2015

Anunțuri

6 gânduri despre „Un plan strategic reuşit

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s