Conversație cu viața- Influencer-ul meu Nr.1

Dragă viață,

Îți scriu să-ți mulțumesc pentru ceea ce sunt astăzi și să-ți mărturisesc că ești influencer-ul meu Nr.1. Este posibil să fii surprinsă de această mărturisire, dar știi foarte bine că, în general, spun ceea ce gândesc. Tu ești cea care mi-a influențat drumul pe care îl urmez cu mare drag. Nu regret nicio secundă că te-am ascultat. Îți mai aduci aminte?

2 Ianuarie 2013, punctul de cotitură. Blogging-ul, marea aventură  

 Nu știu când sau cum ai luat decizia de a-mi schimba drumul, dar sunt extrem de recunoscătoare pentru faptul că m-ai convins să urmez calea blogging-ului. Îmi amintesc și acum cum, în cea de-a doua zi a anului 2013, când lumea încă mai sărbătorea intrarea în noul an, eu mi-am creat blog.

Sursă: canva.com

Pe atunci știam foarte puține lucruri despre mediul online. Dar am zis că merită să încerc. M-am gândit că nu am ce pierde. Că voi învăța pe parcurs. Că dacă mi-ai îndrumat pașii către blogging, înseamnă că ai niște planuri pe care ai să mi le dezvălui treptat. Și intuiția nu m-a înșelat. Ai avut planuri și multe surprize, pe care le-am aflat pe rând.

Știi, nu ți-am spus niciodată, dar mi-a plăcut fiecare plan pe care l-ai făcut pentru mine. Și mi-a plăcut și mai mult faptul că ai avut încredere în mine. Că ai crezut că îmi pot transforma gândurile în cuvinte. Încrederea îți dă o senzație extraordinară. Ai impresia că nu există piedici, că poți face orice, oricând.

Nu aș fi crezut niciodată că pot face asta. Dar tu mi-ai demonstrat că pot. Și, cu fiecare articol pe care l-am scris, cu fiecare poezie care a luat naștere datorită faptului că i-ai permis sufletului meu să prindă glas, scrisul a devenit catharsis. Astfel, a început purificarea sufletului prin artă, arta de a-mi transforma în cuvinte gândurile.

Când am început să scriu nu bănuiam că scrisul va deveni pasiune sau, mai bine zis, acea nevoie constantă a sufletului de a vorbi, de a-și face glasul auzit, dar tocmai acest lucru s-a întâmplat. Și tare mă bucur. Știi de ce? Fiindcă…

Scriind deschid fereastra sufletului,

Respir parfurmul tău de-altădată,

Privesc în ochi umbrele trecutului

Și zăresc lacrima clipei de niciodată.

Scriind răsfir petale de gânduri în dansul tău,

Sunt eu. Sunt vis ce te recompune din clipe.

Ascult sunetul ploii ce-acoperă plânsul meu,

Mă îmbăt cu mireasma noastră, te simt aproape.

Scriind devin elixirul clipelor moarte,

Prin cuvânt respiră în mine râzând,

Și jură prin anotimpuri să-mi poarte

Iubirea ta ce nu vrea vreodată s-o vând.

Te iubesc, viață! Tu știi! Scriind te simt pulsând în mine și asta mă face să devin mai bună în ceea ce fac. Nu pot să spun că sunt un blogger cu foarte mare experiență sau că mă bucur de popularitate online. Aș minți dacă aș spune acest lucru, dar îmi doresc să-mi creez un Branding Personal. Ce spui, am șanse dacă îmi voi perfecționa tehnica? Voi putea deveni și eu un influencer la fel de bun ca tine sau un expert nr.1 pentru a cuceri nișa mea prin Social Media? Cum va continua marea aventură începută acum 7 ani?

În speranța că îmi vei răspunde la întrebări, închei aici.

Te îmbrățișez,

Cu drag,

Un Om A sau B

……………………………………………………

Dragă Omule A sau B,

Sunt tare încântată de scrisoarea ta. Mă bucur enorm că mă consideri influencer-ul tău nr. 1, dar nu e tocmai corect.

Este adevărat, am avut și am influență cu privire la drumul pe care îl parcurgi, dar nu cred că doar eu te pot ajuta să-ți atingi obiectivul.

Pe de altă parte, nu pot să cred că doar eu te-am influențat în toți acești ani. Știu că există anumiți experți în marketing online sau în social media care au exercitat asupra ta o influență online. În fine…nu vreau să intru în amănunte.

Vreau doar să-ți răspund la întrebările pe care mi le-ai pus și să îți dau niște sfaturi despre cum să procedezi sau să nu procedezi dacă vei deveni influencer. Fii foarte atentă la ceea ce-ți voi spune în continuare…

Pentru a avea influență în online trebuie să dai dovadă de multă muncă și dăruire

Cu siguranță știi, dar eu am să-ți repet. Pentru a reuși să influențezi oamenii prin intermediului brand-ului personal trebuie să muncești mult. Trebuie să afli cum faci din tine o vedetă.

Trebuie să te străduiești să ieși în față ( ca păduchele în frunte). Așa stă treabă. Dar până să faci asta mai ai mult de muncit. Trebuie să câștigi aprecierea și recunoașterea semenilor. Cam despre asta este Branding-ul Personal. Nu te supăra, dar mai ai mult până să devii apreciată, întrebată și chiar remunerată pe măsură în nișa ta. Nu spun că nu ai talent, ai, ci doar că trebuie să muncești puțin mai mult. Apropo, îți recomand să urmezi niște cursuri de branding personal.

Dacă ai participa la astfel de cursuri, ai avea multe de învățat. De exemplu, ai putea învăța cum să aplici mixul de marketing în afacerea ta, despre cum să ți-o promovezi în 3 etape, fără a avea nevoie de Facebook. Și asta nu e tot. Ai putea învăța cum să crești numărul de fani pe Facebook și să faci bani, mult mai mulți bani (până la 15000 euro, în doar 7 zile). Așa că…fă ce-ți spun, nu vei regreta. Dacă tot mă consideri influencer-ul tău nr 1…ține cont de sfaturile mele.

Sursă: Dreamstime.com

Dacă te vei perfecționa, există posibilitatea să devii expert nr.1 în nișa ta. Prin urmare, cred că nu ar trebui să mai pierzi vremea, ci să te pui cu burta pe carte. Învăța cât mai multe lucruri despre branding și despre cum să-ți alegi strategia bună de branding. Și încă ceva…Nu uita!  Gândește-te mereu la ceea ce vrei să transmiți lumii, deoarece Branding-ul Personal se rezumă, de fapt, la misiune, valori, avantajele și mesajul pe care vrei să le transmiți celorlalți.

Dacă vei ține cont de ce ți-am spus până acum și de ce o să-ți spun în rândurile următoare, marea ta aventură începută acum 7 ani va continua foarte frumos. Așadar…

Ești pregătită să te bucuri de popularitate online?

Ești, ești. Simt asta. Așa că, reține!

Un influencer bun își stabilește un obiectiv  

Înainte să continui această aventură trebuie să înțelegi că nu merită să publici conținut fără rost. Este important să ai o strategie bine definită (după cum ți-am spus). Trebuie să ai obiective clare și să știi încotro te îndrepți. De asemenea, este important să știi care este stilul tău, la ce te pricepi și ce vrei să arăți lumii.

Cunoscându-ți punctul forte și știind cum să te faci remarcată, vei putea să te diferențiezi de restul. Există milioane de oameni care știu să scrie, așa că este important să vezi ce te diferențiază de ei. Amintește-ți că, dacă vrei să ai urmăritori, trebuie să le oferi ceva surprinzător. Este important să ai un stil și o temă bine definite, astfel încât urmăritorii tăi să se identifice cu tine și, în acest fel, să interacționeze mai bine de fiecare dată când publici ceva.

Pentru o bună promovare online trebuie să fii autentică

   Brand-ul personal este esențial pentru a deveni Influencer. După cum ți-am spus deja, există mulți oameni în lume care știu să scrie. Acesta este motivul pentru care trebuie să eviți să imiți alți influenceri, deoarece acest lucru îți poate afecta credibilitatea și autenticitatea. Fii TU! Creează-ți un stil propriu și profită la maximum de el. Atât îți spun!

Pentru bună promovare pe rețelele sociale, oferă conținut de calitate

Calitatea conținutului joacă un rol cheie. Realizarea unor articole de proastă calitate, va fi, fără îndoială, unul dintre principalele impedimente pentru atingerea obiectivului tău.  Conținutul să fie cât mai bun posibil. El trebuie să conțină informații de calitate și să fie astfel structurat încât să atragă atenția. Nu uita ca în articole să inserezi fotografii foarte clare și frumoase, în concordanță cu informațiile oferite.

Folosirea poveștilor  pe Instagram ( Instagram Stories) și a transmisiunilor live 24 de ore pe zi poate fi o modalitate bună de a atrage noi urmăritori și de a-i menține pe cei existenți, atâta timp cât acestea sunt distractive, originale și cu un ton adecvat. În ceea ce privește videoclipurile, acestea nu trebuie să fie înregistrate cu o cameră profesională și să fie perfecte, dar va fi necesar să realizezi o poveste originală și plină de umor.

Sursă: Dreamstime.com

De asemenea, pe lângă ceea ce ți-am dezvăluit, nu uita să atragi urmăritori de calitate și să folosești hashtag-uri (pentru a crește vizibilitatea postărilor). Urmăritorii de calitate sunt cei care interacționează cu tine și contribuie la creșterea nivelului de engagement.  

 Fă tot ce ți-am spus și cred că îți va fi bine. Vei fi pe drumul cel bun. Dar apropo, există și câteva lucruri pe care trebuie să eviți să le faci dacă vrei să ai succes ca influencer.

  1. Evită să oferi conținut greoi și repetitiv, adică genul acela de conținut care plictisește audiența;
  2. Evită să-ți pierzi identitatea în ceea ce privește conținutul oferit, căci asta te va face să-ți pierzi credibilitatea și, implicit, să-ți pierzi fanii;
  3. Nu comite greșeala de a nu-ți cunoaște publicul. Dacă îl vei cunoaște, vei ști ce îi place. Oferind publicului ceea ce-și dorește, vei reuși să te bucuri de urmăritori fideli. În caz contrar, te vor urmări doar câteva săptămâni și apoi vor uita de tine;
  4. Nu face publicitate unei mărci, unui eveniment sau unui produs despre care există dubii privind originea, deoarece îi poți determina pe oameni să ia o decizie proastă;
  5. Evită să scazi calitatea articolelor. Dacă vrei să ai succes trebuie să oferi același conținut de calitate. În caz contrar, îți vei pierde urmăritorii;
  6. Nu comite greșeala de a nu interacționa suficient cu fanii tăi. Nu le mulțumi doar pentru că te urmăresc. Ascultă-le sfaturile și sugestiile. Interschimbul de idei va fi benefic de ambele părți. Așa că, interacționează cât de mult poți cu cei care te urmăresc.

Of…acum când recitesc ce ți-am scris, îmi doresc tare mult să respecți toate sfaturile mele. Și-mi mai doresc ceva. Vreau să faci parte într-o zi dintr-o Rețea de Influenceri. Aș fi foarte mândră de tine, fiindcă știu cât este de greu să atragi atenția unei cantități considerabile de urmăritori, să-i determini să te urmărească pe rețelele sociale și să le câștigi încrederea datorită a ceea ce faci.

Sursă: Dreamstime.com

Apropo, nu uita că influența înseamnă putere și că puterea presupune o mare responsabilitate. Prin urmare, ai grijă cum vei folosi această putere atunci când vei ajunge influencer. Nu pot să-ți spun când se va întâmpla asta. Nici eu nu știu. Destinul știe, dar nu-l pot întreba. Nu vreau să-l deranjez cu întrebări fără rost. Știi doar, toate la timpul lor.

Până atunci îți propun ceva. Bucură-te în continuare de Influencer-ul tău Nr.1, adică de mine!

Te îmbrățișez,

Cu mult drag,

Viața

Capitolul 24, adică penultimul capitol din „Conversație cu viața”, poveste ce se va încheia în curând și care s-a derulat pe parcursul probelor Superblog. 

Un gând despre „Conversație cu viața- Influencer-ul meu Nr.1

  1. Pingback: Proba 24. Influencer Marketing și branding personal în România

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s